solros

Alla inlägg under november 2007

Av Louise - 14 november 2007 20:05

...om det är så att vissa människor mår bra av att behandla andra som skit. Gärna trycka ner dem lite extra i skorna sådär i förbifarten. Känner man sig större och mer värd om man gör så? Kan man gå hem och tänka att "ha, jag lyckades i alla fall få in en pik på henne idag, så hon blev sårad, gud vad jag känner mig duktig, jag som kan allt och aldrig gör några fel!"

Fungerar människor så? Ibland kan man undra.

 I alla fall känner jag mig nerkörd i skorna och ganska ledsen, jag som råkar bli drabbad av denna typ av självbekräftelse, så nu ska jag krypa ner i ett bad med min harry potter bok o en kopp glögg och känna att, ha, det är jag som är bra!!!

Kram 

Av Louise - 11 november 2007 23:09

...dag med film, bokläsning, badkarsbad och sen en härlig middag på kvarterskrogen med T, min underbara granne o hennes pojkvän. Otrligt trevligt. Jag älskar spontana händelser. Sen har jag suttit o tittat på TV o virkat. Nu blir det sängen... natti natti


Lägger upp några bilder från den absolut finaste naturtypen som finns, våtmark



Av Louise - 11 november 2007 15:12

...att ens åtta år yngre lillebror vill umgås. I fredags åkte han och hans klasskompis ner till stan från Skara för att hälsa på klasskompisens kusin och gå ut o festa lite. Då ringer bror och undrar om inte han o kompisen kan komma till mig o äta räkor på kvällen. Det gick bra, så det gjorde vi. De skjutsade mig hem till T sen. I går sen, efter den fantastiskt trevliga tjejkvällen då vi avhandlade bröst, jobbet, "vad skulle du heta om du var en IKEA möbel" och div andra tokerier, åkte vi in till stan för att gå ut. Men det stället vi gick till var inge skojigt. Fick ett mess från bror att de var på ett annat ställe och om jag ville kunde jag komma dit, så jag gick dit. Trevligt. Kom inte hem förrens 4 i morse. Då var jag glad att jag köpt in plastglas till kvällen. Bara slänga allt i en stor påse, ingen disk. Idag har det varit slö-och-slapp dag. Diskat lite, sett en Beckfilm, ringt pappa på farsdag o sen bara läst.

Skönt.

Ska fortsätta med det sistnämnda nu. 

Kram 

Av Louise - 10 november 2007 15:33

Knyckte denna lista på Sofies julblogg http://mychristmas.blogspot.com/ 

Tänkte det kunde vara lite skoj 


Antingen eller

Skinka eller sill? Skinka då, om jag måste välja. Sill får man ju vid andra högtider.

Köttbullar eller prinskorv? Köttbullar måste det bli då, prinskorvar är inte så värst goa

Gammal eller ny julmusik? Gammal. Finns det nått bättre än "O helga natt", "Stilla natt" m.fl.? Tror inte det

Julknäcke eller vörtbröd? Vörtbröd! UMMMM med skinka o senap

Julmust eller glögg? Vill inte välja, vill inte välja, vill inte välja

Gles eller tät gran? Tät gran som man knyckt i skogen

Låg eller hög gran? Så stor som jag kan få plats med

Pepparkakor eller lussebullar? Vill inte välja, vill inte välja, vill inte välja

Alladin eller Paradis? Alladin är mer tradition och har godare choklad, men vill hälst ha knäck

Hemma eller borta? Hemma hos mamma

Traditionellt eller nyskapande? Nja, julen är traditioner men det är farligt att bli för fast i dem. Bättre att skapa sina egna än känna sig tvungen att upprepa tidigare generationers.

Färdiginslagna paket eller paket att slå in hemma? Måste slås in själv

23:e eller 24:e? Tiden innan är bäst, sen når det kulmen den 24. Mys

Teskedsgumman eller Trolltider? Underbart


...Tecknat eller "verkligt"? Hmm.. gillar inte kalle anka. Om jag fick bestämma stänger vi av tv:n och pratar med varandra istället. Kanske spelar spel eller tar en promenad.

Amerikansk jultomte eller svensk gårdstomte? Gårdstomten så klart

Av Louise - 10 november 2007 13:29

...en aldeles oväntad ledig lördag. Chefen såg att vi var aldeles för många i dag på jobbet, så i går frågade han om jag ville vara ledig. Först tänkte jag att... pengar... men så tänkte jag att, va tusan, ja tack! Så nu är jag hemma o grejar o fixar lite. Vi ska ju ha tjejkväll här, alla flickorna från jobbet. Ska bli skojigt. Jag har insett att jag inte har en enda helg utan något planerat fram till jul, visserligen bara skojiga saker, men ändå.

Har varit hemma hos T i natt. Han blev jättesjuk i går. Det var lite därför chefen undrade om just jag ville ha ledigt, för han frågade om jag ville vara hemma och ta hand om fästmannen. Nu mådde han iof bättre, så jag åkte hem för att förbereda. Det är inte jättemycket att greja med, men det är så skönt att kunna ta det lite lugnt oxå.

Kram 

Av Louise - 5 november 2007 19:14

Min kvinnliga sida:
[ ] Köpt en hårfön
[x] Sminkat mig i annat avseende än att se rolig ut
[x] Följt med som smakråd vid en shoppingrunda
[x] Pratat känslor
[x] Tänkt på att matcha mina kläder
[x] Berömt en person av manligt kön för sitt utseende
[x] Ringt upp en person utan konkret syfte
[x] Funderat på namn åt mina barn
[ ] Insett storheten hos Barbra Streisand
[x] Druckit Cosmopolitan
[x] Sett ett avsnitt av "Sex and the city"
[x] Sett två avsnitt av "Sex and the city"
[x] Känt mig sugen på en kopp te
[x] Känt glädje över att få blommor i present
[x] Gjort någonting romantiskt på eget initiativ
[x] Blivit arg utan anledning
[x] Gråtit efter 9 fyllda år
[x] Brytt mig om H&M:s val av modell
[x] Pratat skvaller
[x] Varit arg/sur utan att tala om det
[x] Kramat en kille
[x] Dansat
20/22 poäng

Min manliga sida:
[ ] Ljugit om hur mycket jag har druckit
[x] Ätit en blodig stek
[x] Läst en biltidning
[x] Framgångsrikt använt en borr, hammare och diverse andra redskap
[x] Lovat att ringa dagen efteråt och sedan struntat i det
[x] Skött grillen under en grillfest
[x] Läst en bok av Jan Guillou
[x] Läst ett nummer av slitz
[x] Dunkat någon i ryggen i syfte att få denne att känna sig uppskattad
[x] Känt mig hungrig efter att ha ätit en hel pizza
[ ] Gått på en Ulf Lundell-konsert
[x] Använt händerna till att slå någon i syfte att skada denna person
[ ] Sett alla Die Hard och Rockyfilmerna
[x] Diskuterat bröst
[ ] Gjort lumpen
[ ] Läst nick hornby
[x] Känt mig nödgad att bräcka någon i armbrytning
[ ] Känt mig häftig över att åka jättefort i en bil
[ ] Enbart stirrat snettuppåt vid besök på en pissoar
[x] Lagat någonting på egen hand
[x] Skrikit "kom igen nu gubbar" på en fotbollsplan
[x] Tävlat i att dricka öl
15/22 poäng

Av Louise - 5 november 2007 15:04

...målade på min drake ett tag på lördagen. Sen kom T och vi åkte till Lindome o plockade svamp. Sen fikade vi hos hans föräldrar, åkte sen hem till honom o lagade en god middag bestående av kött, potatis och smörstekta trattkantareller...

Min mage gillar inte trattkantareller, i alla fall inte om de inte är torkade eller förvällda innan tillagning. Jag hade sådan magknip att jag trodde jag skulle dö. Vaknade minst en gång i timmen hela natten och fick springa till toan som en skottspole... jäkla svamp!

Inte var jag så pigg när jag skulle på chokladmässa på söndagen. Men dit kom jag och trevligt var det =)

Åkte sen hem till T och sov 2 timmar, sen körde han mig hem till sin syster på tuperware party. Oxå supertrevligt. Lyckades pilla i mig lite mat där i alla fall. Stupade i säng vid 22 i går och i dag har jag varit på broderi. Magen är inte riktigt under kontroll o jag är dötrött. Förmodligen för att jag inte ätit så mycket, men det ordnar sig väl... blä


Av Louise - 3 november 2007 10:57

Vägen hem var mycket lång och ingen har jag mött,
nu blir kvällarna kyliga och sena.
Kom trösta mej en smula, för nu är jag ganska trött,
och med ens så förfärligt allena.
Jag märkte aldrig förut, att mörkret är så stort,
går och tänker på allt det där man borde.
Det är så mycket saker jag skulle sagt och gjort,
och det är så väldigt lite jag gjorde.


Skynda dej älskade, skynda att älska,
dagarna mörknar minut för minut.
Tänd våra ljus, det är nära till natten,
snart är den blommande sommaren slut.


Jag letar efter nånting som vi kanske glömde bort
och som du kunde hjälpa mej att finna.
En sommar går förbi, den är alltid lika kort,
den är drömmen om det man kunnat vinna.
Du kommer kanske nångång, förr'n skymningen blir blå
innan ängarna är torra och tomma.
Kanske hitta vi varann, kanske hittar vi då på
något sätt att få allting att blomma.


Skynda dej älskade, skynda att älska,
dagarna mörknar minut för minut.
Tänd våra ljus, det är nära till natten,
snart är den blommande sommaren slut.


Nu blåser storm därute och stänger sommarns dörr,
det är för sent för att undra och leta.
Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr
men mer än du nånsin får veta.
Nu ser vi alla fyrar kring höstens långa kust
och hör vågorna villsamma vandra.
En enda sak är viktig och det är hjärtats lust
och att få vara samman med varandra.


Skynda dej älskade, skynda att älska,
dagarna mörknar minut för minut.
Tänd våra ljus, det är nära till natten,
snart är den blommande sommaren slut.


Text: Tove Jansson Musik: Erna Tauro Sång: Kjell Hansson



* * *

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards