solros

Alla inlägg under april 2011

Av Louise - 25 april 2011 17:01

...tillbringats vid havet.

  Helt underbart i solen!

Vissa av oss tog årets första dopp, andra nöjde sig med att titta på.


  Solen sken och vi åt medhavda mackor.

En glass i glass solen.

 

Avslutade med kebab på uteservering.

  Ibland är livet härligt!

Av Louise - 22 april 2011 21:35

...idag och hunnit njuta lite av det fantastiska vädret. Är ganska trött efter en mycket intensiv, men rolig vecka... det nya jobbet verkar bra!

I morgon blir det jobb igen så snart ska jag gå och lägga mig. Sambon hamnade på konsert i Borås, så honom träffar jag väl inte förrän i morgon eftermiddag...

Nå ja... nu ska jag sova!

Kram  

Av Louise - 17 april 2011 14:08

...nästan en vecka på mitt nya jobb...

Än så länge trivs jag som fisken i vattnet. Känns underbart att någon vill ta del av mina kunskaper, någon ger mig ansvar och någon säger att jag arbetar bra =)

Efter jobbet i går kom finaste sambon och hämtade mig. Sen hem och duscha och iväg på 30-års kalas. Trevligt och god mat... men jag var ganska trött efter veckan så det blev tidig hemgång. Eller gång och gång, vi hade bilen med oss, så det gick ganska snabbt att ta sig hem. Sov gott och sedan upp och studsa ganska tidigt. Åt långfrukost och prövade några av sillarna som jag tillverkat på jobbet. Gott!

Vi har oxå varit en sväng på blomsterlandet och inhandlat lite snygga plantor till balkongen =)

Tror att halva Hisingen var på blomsterlandet...

 

Resten av dagen blir det plugg och lite matlagning.


Kramar


Av Louise - 12 april 2011 15:30

...på mitt nya jobb är avklarad.

Fick en liten mjukstart. Trevligt!
Känns inte fel att vara hemma hyfsat tidigt.

Sen får vi se hur de blir resten av veckan, det är ju påsk snart och då ska man sälja sill.

Det var i alla fall spännande och kul, men mycket att ta in, så jag är trött i huvudet.

Nu ska jag koppla av med lite evolution, så jag får in den där förbaskade tentan snart!

Kram


 

Av Louise - 11 april 2011 17:03

...börjar mitt nya liv =)

Ja, i alla fall börjar jag på mitt nya jobb...

ska bli vansinnigt spännande!!!!

Av Louise - 4 april 2011 19:50

...det har varit!

Är kroppsligt slut men mentalt laddad!

Syrran kom i fredags och vi åt räkor och slöade i soffan. Kollade lite skojiga youtubeklipp och slängde ihop en deg som skulle kalljäsa. I brist på plats i kylen jäste vi den i klädkammaren, som verkade vara lägenhetens kallaste plats.

Lördagen börajde med frukost, kakbak och melodikryss. Sen flör det på med brödbak, pajbak, salladstillverkning, dukning, ommöblering och sen vid kl 18 trillade det in en massa vänner! Jisses vad trevligt det var, och maten blev bra, ja, allt var perfekt.

Det dracks en massa bubbel för att fira att jag sagt upp mig!

Fick fina blommor, vin, choklad o kaffe, samt en disktrasa med Viktoria och Daniel på...

Vi festade till kl 2...

Söndagen var seg.

Röjde lite, åt lite överbliven paj, slöade i soffan...

Sen gick jag och syrran på konsert.
The Ark!

Visserligen inte ett band jag lyssnat så mycket på tidigare, men OJ vilket ös!

Vilka musiker, vilka texter och vilken show!

Mycket nöjda var vu båda två.

Trötta oxå!

Mamma hämtade syrran lixom lite på vägen och jag åkte hem och sov.

Idag hade jag nog sovrekord.

Länge sedan jag sov till kvart över tio.

Skulle ha pluggat idag, men dagen bara försvann...

Fick tvättat i alla fall...

Bjuder på en bild på mig o syrran när vi lagar mat...

Kram

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards