solros

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Louise - 14 september 2009 17:19

...som jag funderat på nu i några dagar är vem som kommer på vilka buskar och blommor som ska planteras i ett bostadsområde.

Utanför vårt hus finns det en hel rabbat med en mängd olika rosor, helt underbart vackert.

Men här finns oxå andra rabatter...

Det är de som fått mig att fundera.

I detta område vistas en massa barn i olika åldrar.

Hur kan man då komma på den smarta idén att plantera

* Idegran som är mycket giftig och som dessutom har röda bär som kan locka barnen tillatt plockas o ätas.

* Rhodhodendron som även den är giftig samt

* Järnek som är mycket giftig och har röda bär även den.

Hur tänkte de som planterade? Skulle bra järna vilja veta...

Av Louise - 14 september 2009 17:16

...när jag skulle till tvättstugan retade jag mig än en gång på de miljarders miljoner prylar som någon ställt i den korridor där förråden är och som man måste passera på vägen till tvättstugan.

Någon har behagat att använda denna korridor som skrotupplag  med följden att framför våran förrådsdörr och den bredvid ligger en bokhylla. Tänk om jag skulle behöva något där?

Förmodligen är det någon som kommit på den briljanta idén att "om jag lägger all skit som jag inte vill ha längre och som jag inte orkar köra till tippen kommer hyresvärden se till att de fraktas bort eftersom de är i vägen. Hoppas bara att någon klagar så det blir så."

Idag var jag den som klagade.

Jag mailade hyresvärden och fick till svar att grejerna var påväg bort.

De lyckades alltså.

Tänk vilka människor det finns...

Suck

Av Louise - 14 september 2009 17:06

...verkligen värd den goda kopp lyxkaffe jag har framför mig.

Jag har nämligen städat hela lägenheten.

Det är så fint.

Var till och med och köpte en liten blomma att ha på vardagsrumsbordet.

Borde kanske läst det vi ska ha läst till konstvetenskapen i kväll, men jag orkar inte.

Städade istället.

Det är bra att återuppta pluggandet lite, jag menar, man vet ju hur det var förut, så fort man hade något viktigt att plugga till så gjorde man allt annat, som att sortera papper, vika tvätt, tvätta fönster osv.

Perfekt! Nu får jag en massa gjort i lägenheten...


Helgen som var var hur mysig som helst.

Det var föräldrahelg på sambons dotters skola.

Hon bor på internat och det är ingen personal där på helgerna.

Det gör att alla föräldrar blir tilldelade sig en helg då de ska vara på skolan och finnas till om det skulle vara något.

Vi hade sådan tur med vädret. Härligt solsken hela tiden.

God mat, mycket sömn, äppelpaj, skratt, talbok i bilen dit o hem, mys och promenader.

Jag är nöjd.


Till helgen kommer favoritgrannen på middag tillsammans med sin dotter.

Undrar var det blir för gott då...

Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards