solros

Direktlänk till inlägg 3 april 2008

Vilken överraskning...

Av Louise - 3 april 2008 12:55

...det blev igår. Min pappa var i stan på el-mässa. Vi hade sagt att vi skulle försöka ses, så under dagen i går hade han ringt till min mobil. Jag ringde upp honom och då undrade han om jag kunde vara vid Universeum kl 18,30.

Eftersom jag jobbade och vi normalt brukar sluta runt halv sju sa jag att jag skulle kolla med chefen och sedan återkomma. När jag frågade visade det sig att en annan arbetskamrat redan frågat om han kunde gå tidigare. Typiskt. Jag ringde pappa och sa att jag skulle komma så fort jag kunde. Min jobbarkompis A erbjöd sig att köra mig till stan efter jobbet, fast hon egentligen bor åt andra hållet. Sedan jobbade alla på son tokiga med städning och hela köret, vi började plocka i ordning en bra stund innan stängningsdags, med chefen i spetsen. Så jag var utanför universeum kl 18,30. TACK alla underbara jobbarkompisar o chefen för att ni verkligen ställde upp och fixade detta åt mig.

Mötte pappa inne i Universeums entré. Det var ABB som hade ordnat balunsen. På en elektrikertillställning är man definitivt en minoritet som kvinna...

Först var det välkomstdrink, bubbell.

Sen fick vi vandra omkring i regnskogen och experimentdelarna. Där fanns det öl att dricka och ormar att klappa. Sedan gick vi vattnets väg till akvariehallen där det var dukat med linnedukar och levande ljus. Ett liveband underhöll. Maten var kanongod, en "världens runt" buffé med en massa godsaker till. Ett gott rödvin. Sedan kaffe och chokladmouse med myntamarinerade bär... gubbarna tog whisky till o jag blev bjuden på likör.

Sen var det mingel, prat och mer vin.

Sedan blev jag uppbjuden till dans. Fördelen/nackdelen med att vara en av fåtal kvinnor. Det är svårt att dansa i kängor...

Det var i alla fall en mycket trevlig kväll och så härligt att umgås med pappa.

Var hemma runt halv tolv.

Vardagsöverraskningar är underbart.

Kommer jag att leva på länge.

Kramar 

 
 
maddlur

maddlur

6 april 2008 00:08

Oooo man tackar så mycket för tipset!!! Tack tack!!! :)

http://maddlur.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 4 april 2013 21:55

...kvalitetstid med sig själv hinner man tänka många bra tankar...

Av Louise - 26 mars 2013 16:19

...från mobilen

Av Louise - 26 mars 2013 16:08

...jobba, äta, sova... Ja, det är ungefär det som jag ägnat mig åt den senaste tiden. Men nu har jag ändrat schema, solen skiner, det är vår och jag hoppas orka mer. Trivs fantastiskt bra på jobbet, det är kul att vara där. Nu ska jag bara se...

Av Louise - 17 februari 2013 20:41

...vilodag. Något som annamats i detta hushåll i dag. Inte många knop som gjorts här inte. Sov länge. Avnjöt våffelfrukost. Sambon hamnade vid sin dator för att koppla av med WOW. Jag hamnade vid min och den eminente serien "once upon a t...

Av Louise - 7 februari 2013 22:44

...no se, så att säga. Hinner lixom inte med mig själv nu och hur ska man då hinna blogga? Jobbet är fortfarande spännande o bra, men tiden räcker inte till. Sambon kan ju vara uppe sent även om han ska jobba dagen därpå, men det klarar inte jag. H...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards