solros

Alla inlägg under september 2007

Av Louise - 13 september 2007 14:59

...är nog det bästa påfundet som finns, jobba två dagar, vara ledig en, jobba två, eller en dag (beroende på om man får ledig lördag) o va ledig två, eller tre... Man hinner lixom inte tröttna. Så vad har jag då gjort på min lediga dag då hittills? Jo, bjudit T på frukost. Pannkakor med jordgubbsmos. Gott! Har bytt ut mitt mjöl mot dinkelmjöl som tydligen ska vara nyttigare, i alla fall enligt T:s mamma. Om inte annat är det godare, tycker jag i alla fall. Sen har jag busat lite med kissen o målat en akvarell. Ska på diakonvigning på söndag så då kan det ju passa sig med en present. Det blev en ängel. Har även bokat biljetter till o från Skara, där diakonvigningen är, o pratat med min bror, som bor där o som jag tänkte bo hos. Nu väntar jag bara på att grannen ska komma hem så jag kan få te bax lite grejer hon lånat, bl.a en kjol som jag ska tvätta kl 17 när min tvättid börjar. Så det så.
 Nu ska jag ha kaffe

Kram 

Av Louise - 12 september 2007 22:39

...måndagskvällen blev inte riktigt som planerat, grannen kom inte å fika, jag gick dit o drack vin istället. Så det blev sent så på tisdagsmorgonen var jag TRÖTT när jag kom till jobbet. Förutom att det blev sen så ägnade sig min inneboende katt åt att bita mig i tårna hela natten... puckokatt! Massor med folk var sjuka så jag o L fick kämpa på själva, men J kom o hjälpte till. Sen skulle jag ha en kille som gick bredvid mig, det löste sig det oxå. T hämtade mig så åkte vi hem hit för att titta på film, men jag somnade nog efter 30 min. Men mysigt var det.

I dag har jag tagit det hur lugnt som helst efter jobbet. Drog ett varv med dammsugaren, diskade o sen har jag tittat på TV, gosat med kissen, haft en liten spakväll med ansiktsmask, hårinpackning o lååååångt bad. Gött.

Nu ska jag sova, puss o go natt


Av Louise - 10 september 2007 17:23

...men glad. Hade en trevlig kväll i går med H o B. Vi drack vin, spelade spel o tjöta. Gick hem vid halv elva, sen kom T o vi såg på film tills hans skulle till jobbet, så jag somnade väl vid 02,00 kanske. Trött, som sagt...

Gick upp vid halv nio efter en natt med katten, den bet mig i tårna hela natten...

Åkte till terminens första broderiträff... hur skojigt som helst.

Sen lunchade jag med M, nu väntar jag på grannen som ska komma o fika om en stund.

Ska nog sova lite först.

Kram 

Av Louise - 9 september 2007 13:25

...det luktar äppelpaj

Av Louise - 9 september 2007 11:58

...så var skaldjuren fanastiskt goda =)

Av Louise - 9 september 2007 11:56

...nu har man blivit med katt i en vecka. Hon har redan hittat ett bra gömställe, helt borta är hon, men rätt var det är så kommer hon fram o säger hej o äter lite... sen är hon borta igen.

Nu ska jag baka äppelpaj

Kram 

Av Louise - 8 september 2007 18:13

Av Louise - 8 september 2007 18:02

...skönt, fast det känns så konstigt eftersom jag bara jobbat 2 dagar denna vecka. Mår bättre nu i alla fall. Har hela kylen full med skaldjur. Väntar på K som ska komma hit med sin katt. Ska vara kattvakt nästa vecka ju. Det är inte katten som ska ha skaldjuren utan K. Vi ska äta en riktigt god middag med en massa prat o vin =)

Nu ska jag förbereda,

KRAM 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards