solros

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Louise - 6 juni 2010 20:48

...rullat på!

Jag har suttit vid datorn och skrivit o suddat o skrivit o suddat. Där emellan har jag druckit flera liter kaffe...

I morse när jag skulle börja skriva startade inte datorn... lite små-panik utbröt tills jag kom på att testa om något annat i uttaget fungerade. Det gjorde det inte. Min felsökning gav alltså resultatet att det var något fel på uttaget. Plockade fram en skarvsladd. Skulle sedan ut på nätet. Fungerade inte. Insåg då att det nog var en propp som gått, och efter samtal med pappa-elektrikern och lite mer felsök kom jag fram till att så var fallet. Givetvis hade vi ingen sådan propp hemma... mer skarvsladdar. Tur att man är bra på handarbete så man vet hur man ska hantera trådar o sladdar och annat... det blev ett helt spindelnät i lägenheten. Men skriva klart tentan kunde jag göra i alla fall...

Sambon kom hem runt tolv efter att ha ringt och frågat om han skulle köpa med sig något till mig från Subway. Han hade fastnat på landet i går... när de skulle hem kom det ingen buss så det blev till att sova över. Nu är han i alla fall hemma, jag har saknat honom denna helg. Fast i och för sig förstår jag att han har hållit sig borta   . Dels har ju jag knyckt hans dator eftersom min vägrar fungera och sedan har jag ju inte varit något trevligt sällskap eftersom jag skrivit tenta.

Den skickades in runt tre idag och efter det har jag haft helg. Suttit på balkongen och läst, klappat katten, ätit glass och sett en film. Nu ska jag ha date med Poirot... och det bästa av allt är att jag har TVÅ LEDIGA DAGAR TILL att se fram emot. Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards