solros

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Louise - 15 februari 2010 17:00

...dags för det oundvikliga.

Sambon blev ju uppsagd i oktober och har sedan dess fått arbeta i stort sett heltid på den arbetsplats han blev uppsagd ifrån eftersom en arbetskamrat blev sjukskriven för utbrändhet. Nu idag var arbetskamraten åter på plats, på halvtid.

Vad som kommer hända nu är lite oklart, men sambon får jobba som vanligt denna vecka i alla fall.

Nu gäller det bara att försöka vara vid gott mod. Det kommer inte hjälpa att gräva ner sig och grubbla, utan försöka vara positiv och ta dagen lite som den kommer.

Så håll tummarna,

och om det skulle vara så att någon som läser detta vet någon som behöver en lager/terminalarbetare i göteborgstrakten, hör av er.

Kram

Av Louise - 15 februari 2010 10:16

...och den var trevlig.

I lördags jobbade jag för fullt.

Kom hem, gjorde mig i ordning och åt sen ett vaniljhjärta med sambon.

Vi skulle iväg på varsitt håll men vi gjorde sällskap på vagnen.

Väl hemma hos S började jag o de andra flickorna göra oss i ordning för kvällens begivenheter. M insåg att hon glömt biljetten. Jag insåg att jag glömt korsetten, en viktig del i min utstyrsel... illa...

Lyckades, som tur var, klämma in mig i en av S:s korsetter så jag slapp åka hem o hämta min. Får se det positivt att jag nu har en utstyrsel till nästa fest oxå.

Det var en trevlig fest med dans. Men som vanligt är det nästan alltid trevligare innan man ger sig iväg.

Sambon åkte hem lite före mig, lite mer berusad... jag var i stort sett nykter.

När jag klev av vagnen var det polisavspärrningar och polisbilar vid "vår" affär.

Tänkte att nu är det nog någon som sprängt bankomaten...


Vaknade ganska tidigt på söndagen trots sen hemkomst.

Det visade sig, enligt tidningen, att en 24-årring blivit knivskuren vid "vår" bankomat... och att han senare avlidit... Otäckt att ha det så nära inpå. Fy! Och att det sedan visar sig att de anhållna är mellan 15-18 år. Vart är världen på väg kan man ju undra...


Trots allt var det ju alla  dag så något romantiskt skulle vi hitta på. Vi tänkte gå på bio, men det fanns inga biljetter kvar till den föreställning vi ville se, så det blev 3-rätters på restaurang istället...

Nu ska jag greja lite här hemma och försöka sluta dricka kaffe...

tror att mina magproblem är magkatarr, men jag vet inte.

Ska kanske ringa doktorn...

Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards