solros

Alla inlägg den 26 juli 2009

Av Louise - 26 juli 2009 18:22

...kanelbullar, ca 50 ingefärskakor o nu är det kardemummakakor på G.

T dammsuger o vi har städat badrummet.

Sängkläderna på vädring.

Och ändå har vi hunnit fika med M i minst två timmar.

Tänk vad trevligt det är med söndagar.

Hon är så tacksam att vi matat blommorna o vattnat katterna åt henne, så vi fick en estnisk korv (helt gudomligt god), en flaska sprit gjord på björksav, en flaska estnisk smultronlikör samt en ask med estnisk choklad...

Nu ska jag koka musselsoppa

Kram

Av Louise - 26 juli 2009 10:54

...är bra dagar.

Man behöver inte stressa upp på morgonen utan kan ligga kvar lite extra länge.

Sen blir det långfrukost - idag med nygräddade våfflor.

Sedan har man ändå hela långa dagen att göra saker, om man vill

och idag vill jag.

Här ska städas o bakas minsann

och rensa svamp...

det blev en tur till skogen efter jobbet i går.

Vem tillbringar hela sin lördagskväll i skogen tro, när man kan var aute o festa...

Jo, det gör jag, T o K med fikakorg o allt.

Var inte hemma förrens halv nio, sådär underbart härligt trött som man bara blir när man varit ute o promenerat i oländig terräng.


Nu ska jag diska, sen börjar jag nog med storbaket.

Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards