solros

Alla inlägg den 4 november 2008

Av Louise - 4 november 2008 21:49

...mamma och jag på utflykt. Målet var Virserum i mörkaste Småland. En mycket trevlig utflykt med bl.a kroppkakor i Hultsfred (mamma bangade och åt tacotallrik... mesigt!). I Virserum besökte vi en textilutställning, det var lixom det som var målet och Oj vad det var vackert och inspirerande. På vägen hem var det dimma... vi började så smått fundera på vad de mystiska figurerna i Ronja filmenheter, ni vet, de där som kommer fram när det är dimma och försöker locka till sig människor... (Ja, vi var ju trots allt i Astrid Lindgrens trakter). "Skumtroll" kom på förslag, men det kändes inte rätt, inte heller "mörkertroll"... sen säger jag glatt "Ja, jag ve, skumtomtar"... Asgarv...

Tillslut kom vi på det; "De underjordiska"...

och vid det laget var vi framme vid en skylt där det stod "Bullerbyn"

och kan ni tänka er, det var verkligen där de spelade in Bullerbyn. VIlken känsla, så nu har jag varit där, i den riktiga Bullerbyn.

Nu ska jag dricka glögg.

Kram 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards