solros

Alla inlägg den 12 oktober 2008

Av Louise - 12 oktober 2008 13:46

...gjorde jag något jag inte gjort på länge. Jag var i kyrkan på gudstjänst, och oj vad jag tyckte om det. Det är ju fånigt att jag, som bara har 5 min. promenadväg till kyrkan inte har varit där sedan i julas. Jag menar, jag VET att jag mår så himla bra när jag varit där, det är verkligen som en vila för kropp o själ att gå dit, följa ritualerna och lyssna på musik och vettiga ord. Så nu får jag ta mig i kragen o ta tag i det där. Det fungerar lite som träning, att man vet att man mår bra av det, men man tar sig inte tiden...


Eftersom det var tacksägelsegudstjänst så var det auktion efter gudstjänsten på skörde-saker som folk skänkt under kyrkkaffet. Det där med kyrkkaffe är en intressant bit förresten. Jag gjorde en liten studide av människor. När man går till kyrkan själv är det nämligen intressant att se om det är någon som sätter sig bredvid än på kyrkkaffet, eller om man får sitta själv. Kyrkan ska ju vara en välkomnande plats för alla, där alla ska tas om hand, och tyvärr är det ju inte så på alla platser. Hur som helst satte jag mig ned vid ett bord, och det kom faktiskt en liten dam och satte sig bredvid mig. Hon var oxå där själv. Vi hade ett jätte trevligt sällskap och jag mådde så bra i själen efteråt. Dess utom lyckades jag ropa in ett knippe kravodlade rödbetor som i kväll ska avnjutas kokta med lite smör... mmm, sen ropade jag in en burk hemmakokt plommonsylt, en burk hemmagjor paradisäppelmamelad och en underbart snygg hemsydd påse, gjord av gamla kaffepaket. Så jag är nöjd.


Nu ska jag måla och baka äppelkaka, så det så.

kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards